Beeld en Geluid jaarverslag 2019

Media en identiteit

Beeld en Geluid beheert één van de grootste gedigitaliseerde media-archieven ter wereld. Boordevol radio-uitzendingen, televisieprogramma’s, YouTube-video’s, objecten, kranten-artikelen, podcasts en games. Beeld en Geluid bewaart de dagelijks groeiende mediacollectie als erfgoed voor de eeuwigheid.

De media veranderen continu en Beeld en Geluid verandert mee. Beeld en Geluid opent najaar 2022 een gloednieuw, spectaculair en modern museum waarin de bezoeker zich helemaal kan onderdompelen in alle facetten van de media. Vanaf oktober 2020 zijn de deuren van het gebouw in Hilversum gesloten voor de bouw van dit volledig nieuwe en interactieve mediamuseum.

Het jaarverslag over 2019 van Beeld en Geluid is gepubliceerd als website, pdf en in beperkte oplage als drukwerk. Alles geproduceerd vanuit één single source platform.

Een greep uit de onderwerpen van 2019:

Knoeff communicatie-ontwerp heeft het ontwerp van de templates en de opmaak van de content verzorgd. Daarnaast hebben we opnieuw het grootste deel van de content in het CMS ingevoerd en een groot deel van het projectmanagement gedaan. Je kunt dus stellen dat we niet alleen verantwoordelijk waren voor het ontwerp, maar Beeld en Geluid ook veel werk uit handen hebben genomen.