Menu

Webcontent

Het is de inhoud
die telt

Waarmee vullen we het nieuwe ontwerp? Mooie templates alleen zijn niet voldoende om online goed voor de dag te komen. Het is de inhoud die telt. Tekst en beeld die aansluiten op de lay-out.


Video

Hoe vertel je een verhaal? Met een video. Tijd is kostbaar. En mensen houden van video.

Lees verder op 'Video' >

Wat kunnen wij betekenen


  • Projectmanagement

  • Art direction

  • Conceptontwikkeling

  • Contentontwikkeling
    o    Video
    o    Data visualisatie
    o    Infographics
    o    Beeldredactie
    o    Lay out (vullen site)
    o    Tekst via onze partners
    o    Webmarketing via onze partners


Beeldmateriaal

Beeldredactie; fotografie en illustraties

Naast een goede tekst is goed beeldmateriaal onontbeerlijk. En hoe minder goed beeld voorhanden is, hoe belangrijker het wordt om de goede keuzes te maken. Uit bestaand materiaal, of met nieuw te maken beeld. Beeldredactie dus.

Data visualisatie en interactieve grafieken

We kunnen iets extra’s meegeven aan grafieken. Bijvoorbeeld extra’s in de zin van gebruiksgemak, met grafieken die automatisch gegenereerd worden uit de ingevoerde data. Maar ook extra’s in de zin van interactieve grafieken: grafieken waar gedetailleerde waardes zichtbaar worden bij mouse-overs of waar data-groepen aan- of uitgeklikt kunnen worden.

Infographics

Hoe leg je iets uit? Je laat het zien! Met een infographic bijvoorbeeld.

Lees verder op 'Infographics' >


Tekst

Tekstschrijven is een vak. Het schrijven voor websites al helemaal. Knoeff communicatie-ontwerp werkt nauw samen met goede schrijvers met verstand van online communiceren.


Webmarketing

Hoog scoren in zoekmachines is maar een deel van het verhaal. Een goed online marketing-plan behandelt de complete online aanwezigheid en omvat zoekmachine optimalisatie (SEO), adverteren in zoekmachines (SEA), social media en B2B leadgeneratie. Al deze facetten moeten mooi op elkaar aansluiten. En als ze dat doen versterken ze elkaar met gegarandeerd online succes.

Houd je site ‘in conditie’

Google houdt van nieuwe content en beloont een site met ‘nieuwe’ content hoger in de zoekresultaten. Ook terugkerende bezoekers vinden een site natuurlijk interessanter als er nieuwe onderwerpen te ontdekken zijn.

Sitemap

Een goede sitemap vergemakkelijkt het navigeren en zorgt ervoor dat spiders goed kunnen indexeren zodat zoekmachines een beter beeld van de website krijgen. Met als resultaat betere ranking op de gewenste zoektermen in de zoekresultaten.

Tekst en Google

Internet is tekst-gedreven. In ieder geval als het aan Google ligt. Google ziet websites door een tekstuele bril. Het is daarom belangrijk om als tekstschrijver ook zo nu en dan die Google-bril eens op te zetten en de site (lees tekstuele content en structuur) voor te sorteren op zoekmachines.


Lay out en vullen van een site

Alles staat erin, maar toch ziet het er niet uit. Rara hoe kan dat? Een template is niet zaligmakend en kan niet altijd vermijden dat een pagina er rommelig gaat uitzien. Veel CMS-systemen zijn zo rijk aan mogelijkheden dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dan is het nog een hele klus om er iets moois van te maken. Een foto is net te hoog of het geheel wordt gewoon te druk en te rommelig. Ieder zijn eigen ding. En lay-outen is ons vak.